Ik doe dat stap voor stap. Ik vertel eerst over de kunstenaar Rothko en laat prenten zien van zijn werk. Dan kiezen de kinderen allemaal een kleurtje (ik laat ze nooit een kleur kiezen uit de bus, ze moeten altijd mengen met een andere kleur, een beetje kleurenleer) en krijgen een klein schildersdoekje dat ze volledig schilderen in die ene kleur. De strepen zijn gemaakt met een verfrolletje, ik doe het een keertje voor en dan mogen ze zelf aan de slag. Is op 1 2 3 klaar. Veel afwaswerk voor de juf maar ook een voldaan gevoel. Ondertussen hebben we nog een ander kunstwerkje gemaakt met verf.
Gaaf!
BeantwoordenVerwijderenMooi zo alles bij elkaar!
BeantwoordenVerwijderenKunst!!
BeantwoordenVerwijderenWauw heel knap! Welke opdracht geef je dan aan de kinderen om tot zn mooi eindresultaat te komen? Vele groeten
BeantwoordenVerwijderenIk doe dat stap voor stap. Ik vertel eerst over de kunstenaar Rothko en laat prenten zien van zijn werk. Dan kiezen de kinderen allemaal een kleurtje (ik laat ze nooit een kleur kiezen uit de bus, ze moeten altijd mengen met een andere kleur, een beetje kleurenleer) en krijgen een klein schildersdoekje dat ze volledig schilderen in die ene kleur.
VerwijderenDe strepen zijn gemaakt met een verfrolletje, ik doe het een keertje voor en dan mogen ze zelf aan de slag. Is op 1 2 3 klaar. Veel afwaswerk voor de juf maar ook een voldaan gevoel. Ondertussen hebben we nog een ander kunstwerkje gemaakt met verf.
Heel erg leuk! Ik haal veel inspiratie uit de knappe werken van je kinderen!
Verwijderen