zondag 26 januari 2014

logjes

Ik vind jullie logjes lezen zalig, soms heb ik geen tijd en dan staat er na een paar dagen een rij te wachten om gelezen te worden, daar kijk ik dan naar uit. Dit medium is beter dan een tijdschrift en veel gevarieerder. Het enige nadeel en dat heb je bij tijdschriften ook, is de reclame. Niet de balkjes aan de zijkant, niet de verwijzingen naar je webshop (dat vind ik tof) maar de blogs waar iemand steeds maar dan ook elke keer weer over haar eigen werk (bv een boek) vol lof aant spreken is. Ik zei het nog, een verwijzing naar een shop zodat de lezer zelf de keuze heeft om te gaan kijken vind ik prima. Maar als je 'denkt' dat je de wetenschappelijke waarheid hebt gevonden en dit toevallig in een boek propt, vertel het me dan 1 keer, of 2 mss wel 3 keer maar niet elke dag….
Nu is het eigenlijk simpel, het enige wat ik moet doen is die blog (ja want het gaat maar over 1 blog) uit m'n volgers lijst verwijderen en hupsakee ik ben er vanaf. Nu heb ik het me ook voorgenomen als er straks weer iets staat over dat boek…dan wis ik.

Ik moest het even kwijt, ik weet zelfs niet of jullie kunnen volgen en hoogst waarschijnlijk doe ik nu moeilijk over niets.
Maar laten we het gezellig houden, ieder schrijft op z'n blog wat ie wil maar laat het wel gezellig blijven;-)

Hebben jullie dat ook wel eens, zo'n ergernis?



7 opmerkingen:

  1. oooo nu maak je me nieuwsgierig !!!! er zijn wel enkele blogs die over hun boek vertellen, maar dat vind ik wel hele toffe blogs, die hun boek wil ik zelfs kopen...dus die bedoel je zeker niet....maar andere??? nu ga ik al die gij volgt afgaan tot ik "den ambetanterik" vind hihi
    gewoon uit curieusiteit
    zelf vind ik het ferm gemakkelijk , dat bloggen, ik lees alleen als ik tijd heb, en alleen wat ik zelf wil, en reageren? alleen als ik echt iets wil zeggen
    mijn "ergernis" is dat er veel te veel toffe blogs zijn! en ik geen tijd heb om alles te lezen
    en ook dat ik soms niet goed meer weet, wie nu weer juist bij welke blog hoort, zeker als hun lay-out veranderd is
    maar dat is het enige
    groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat ik weet over wie je het hebt, en ik heb de blog een paar weken geleden ook uit m'n volglijst gehaald. Ik vond hem (de blog) voor de boekenmanie veel fijner om te lezen :) Dus ja, ik ken die ergernis wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook een tijd een bepaald blog gevolgd, vooral uit beleefdheid. Ik weet dat zij mijn blog nog volgt maar zelf heb ik haar wel uit mijn feedreader gegooid, want ik had er echt geen behoefte meer aan om dat nog te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yep. Zo iemand had ik ook mn blogrolletje staan...shop kwam in een stroomversnelling en een eindeloze barrage aan zelfverheerlijkende posts volgde :P Heb haar gewist toen het echt dagelijkse blogjes werden...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik snap het. Ik heb dat ook met een blog (misschien wel dezelfde als jij). Ik heb mij ook voorgenomen om eens kritisch te kijken naar de blogs die ik volg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik geloof niet dat ik je daar antwoord op hoef te geven.
    Maar het frappante is dat mijn ergernis weer heel veel ergernis oproept bij de lezers van mijn blog.
    Ach ja, we zullen het nooit allemaal met elkaar eens worden.
    Ik vind het jammer dat er zoveel blogs zijn die op de commerciële toer gaan, maar daar heb ik een hele tijd geleden al eens over geschreven. Ook met een hoop ellende over met uitgestort daarna.
    Soms lijkt het wel alsof tegenwoordig bijna iedereen overal geld in ziet. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi, ik heb geen idee over wie je het hebt, en dat hoeft ook niet.

    Ik snap het wel als mensen hun "waar" aanprijzen, als ze er geld mee willen verdienen of van willen leven. Ik zou dat ook wel willen!

    Maar de consequentie is dus dat velen het niet leuk vinden en die zullen je verlaten, soit! Jammer! Ik zou je er zeker niet aan ergeren, maar idd gewoon niet meer gaan lezen ;)

    BeantwoordenVerwijderen