maandag 18 februari 2013

hamster

De jongste hier in huis heeft 5 hamsters. Dimsum, Nelly, Julia, lola en lisa. Nelly is de ontsnappingskampioen, hoe ze het telkens weer doet...we weten het niet. Gisterenavond was het weer zo ver. Geen Nelly in het kooitje maar ook geen Nelly in de kamer.
De kinderen moesten gaan slapen maar toen we geritsel hoorden in de muur beneden... o erg, echt erg.
Een hamster kan van boven naar beneden maar niet omgekeerd. In een huis waar amper werkmateriaal is moest ik het doen met hamer en schroevendraaier. Ja echt, ik heb eerst een gat in het bezetsel gekapt, dan de betonnen steen afgekrast... een inieminie gaatje maar geen Nelly te zien, ondertussen zijn we een uur verder. Ik hoor dat beestje nog steeds, ik denk dat ze aan de andere kant mee aan het krabben is.
Fre vraagt of er geen bedrijf is dat s'nachts werkt en we kunnen oproepen. Ik zeg hem dat de brandweer niet zal komen voor een hamster en dat ik het verder ook niet goed weet. Hij moet gaan slapen want maandagmorgen is het vroeg dag maar beloof verder te doen, het is al 23u. Wanneer het even stil is omdat ik een pauze neem komt hij naar beneden en vraagt hij met een bleek snoetje of we het opgegeven hebben. Nee dus...ik start met de trap te demonteren, ja...nog steeds met hamer en schroevendraaier. Na een kwartiertje zie ik een hamstersnoetje door een piepklein gaatje. Nelly is gered, en kan terug bij haar vriendinnetje Dimsum. Fre opgelucht, ik zeker ook.
In bed lig ik nog te denken,wat als ik ze er niet uitgekregen had...het idee dat ze daar zou moeten sterven...  En is er eigenlijk een firma die hamsters komt redden?


19 opmerkingen:

  1. Amai wat ene spannend verhaal seg.Ben ik blij dat het een goede afloop had.Vind het wel erg voor je muur en trap,mss zit daar toekomst in,het hamster rescue team.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach...die arme Nelly...dit avontuur was wel heel spannend!!!

    Zo waren wij ook eens onze hamster kwijt...nergens te vinden en een tevreden poes op de bank...oh oh...het zal toch niet?
    Toen ik de was uit de machine haalde kwam zomaar het hamstertje onder een randje te voorschijn...poeh...gelukkig maar! :o)

    Prachtige foto heb je trouwens gemaakt!!!
    Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop dat er zo'n firma bestaat ... voor de volgende keer. Gelukkig heb je Nelly gevonden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou ja.. ik kan mn opmerking niet kwijt hier haha
    goed van je, met dieren maak je soms de gekste dingen mee

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow .... gelukkig dat Nelly gered is hihihihihihi
    Mijn Juffrouw Janny nam ook vaak de kuierlatten hihihihi maar gelukkig reageerde die op het roepen van haar naam .... dan kwam ze altijd weer tevoorschijn hahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oe, pure horror, gelukkig is ze gered.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh nee... gelukkig is dat opgelost, maar na zoveel onstnappingspogingen zou ik er denk ik neit meer mee kunnen lachen en al zeker niet als je je huis hier en daar moet slopen :-) Maar ja, het beestje moet er weer uit geraken he... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat een avonturier die hamster! Stiekem wel een leuk verhaal ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach, het arme beestje... Gelukkig heeft je verhaal een happy end. Toen ik net op mezelf ging wonen, dacht ik dat er een muis onder mijn verwarming leefde. Later bleek dat het de weggelopen hamster van de buurvrouw was. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och gossie, tranen in mijn ogen als mega dierengekkie. Wat goed van jou!!! Daar had je toch niet aan moeten denken hè, als het niet gelukt zou zijn. Fijne dinsdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waw seg, met een schroevendraaier en hamer door een muur. Gelukkig kwam ze nog piepen. Iedereen blij! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pfoeh, gered... kan me de stress goed vorstellen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tjee, wat een reddingsoperatie.
    Wij hebben ook een keer zoiets gehad met een hamster. Tijdens onze vakantie had de oppas de kooi open laten staan. Weg hamster. Wij overal zoeken. Briefjes opgehangen in de buurt of iemand haar gezien had, want de oppas had de tuindeur open gehad om te luchten.
    Maar niks geen hamster. Superverdrietige zoon natuurlijk.
    Na 2 dagen maar een nieuwe hamster gekocht.
    En wat komt er de volgende avond onder het plateautje waar de computer op stond vandaan? Juist ja, een groggy hamster. En die had me toch een honger en een dorst....
    En wij opeens 2 hamsters. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gelukkig is de hamster weer terecht want de brandweer zal niet komen voor zoiets denk ik. ;-) Gelukkig bleek het niet nodig te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fjoew, eind goed al goed!
    Wat een leuke namen trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. och wat een avontuur! Hopelijk heeft de ghamster niet te vaak zulke plannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ojee wat een avontuur!!
    (wij hebben er sins kort ook eentje :-)

    BeantwoordenVerwijderen